Angielski z P. Grzegorzem

Drodzy uczniowie, pracujemy zgodnie z nowym planem zajęć W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do kontaktu pod adresem mailowym: grzegorzenglish@gmail.com lub poprzez Facebook’a Szkoły i mój nick Grzegorz English.

Wtorek 02.06

Klasa II

Download Now

Poniedziałek 01.06

Klasa IV

Dziękuję za zdania, które przesłaliście. Wygląda to bardzo dobrze. Tutaj znajdują się poprawne odpowiedzi. We czwartek napiszemy test z podobnych zdań jakie robiliście w zeszły czwartek. Dzisiaj zaś przechodzimy do tematu związanego z podawaniem czasu w języku angielskim. W tym celu proszę o oglądnięcie tego materiału (oczywiście polecam oglądnąć go parę razy). Dodatkowo proszę przeczytać dialog ze strony 86. I spróbować zapisać takie oto godziny:

10.00
10.05
10.15
10.30
10.45
10.50

https://www.youtube.com/watch?v=K-rdAV6vwQE

Klasa V
Na początek proszę sprawdzić sobie odpowiedzi z zadań z lekcji poprzedniej, dostępne są tutaj.

Następnie przechodzimy do lekcji dzisiejszej gdzie proszę was o przeczytanie tekstu ze strony 87 oraz zrobienie zadania nr 3 gdzie należy zadecydować które zdania są fałszywe a które prawdziwe zgodnie z treścią tekstu. Oczywiście podczas czytania proszę zapisać wszystkie nieznane wyrazy i poszukać ich w słowniczku lub np. przy pomocy Google Translate.  Dodatkowo proszę zrobić zadanie nr 5 gdzie musicie dopasować nazwy czynności do obrazków. Czekam na wasze prace tak jak zawsze. Na lekcji następnej otrzymacie ode mnie audio z tłumaczonym i czytanym tekstem oraz omówimy słownictwo z zadania 5.

Klasa VI

Dzisiaj zaczynamy od strony 84. Proszę was o przeczytanie tekstu. Zapisanie sobie wyrazów  problematycznych i sprawdzenie ich w słowniczku lub przy pomocy np. Google Translate. Następnie proszę zrobić zadanie 3 i odpowiedzieć na pytania pełnymi zdaniami. Na lekcji następnej otrzymacie audio z tłumaczeniem oraz przyglądniemy się pytaniom w czasie Present Perfect. Proszę nie zapomnieć przesłać do mnie odpowiedzi z lekcji dzisiejszej.

Klasa VIII

Na grupie

Klasa I

Kochani, dzisiaj zaczynamy od pogody 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops

Następnie zapraszam do lekcji audio.

Download Now

Piątek 29.05
Klasa VIII na grupie.

Czwartek 28.05

Klasa IV

Kochani, dzisiaj dalsza część ćwiczeń ponieważ w przyszłym tygodniu będę chciał sprawdzić was z czasu teraźniejszego. W tym celu proszę was o przetłumaczenie podanych poniżej zdań i przesłanie mi ich w dowolnej wygodnej formie.

zdania

Ale najpierw posłuchajcie zanim zaczniecie 🙂

Download Now

Klasa V

Lekcja audio:
Download Now

Klasa VI

Lekcja audio:
Download Now

Czasowniki nieregularne:
Download Now

Środa 27.05

Klasa VIII – na grupie.

Wtorek 26.05

Klasa II 

Moi drodzy przepraszam, że materiał zamieszczam dopiero teraz ale w dniu dzisiejszym od rana byłem w szkole i wróciłem do domu dopiero około godziny 15.00  a w dniu wczorajszym wieczorem miałem problemy z łączem. Proszę spokojnie do następnego wtorku oglądnąć sobie ten oto materiał wideo, z którym rozpoczynamy kolejny dział tematyczny związany ze zdrowiem. Proszę was abyście oglądnęli film i postarali się zrozumieć o jakie problemy ze zdrowiem mają pacjenci przychodzący do lekarza. Proszę oglądnijcie materiał kilka razy i uważnie wsłuchujcie się w wymowę. Następnie powtórzcie razem za lektorem wyrazy.

https://www.youtube.com/watch?v=5xZYFPJ0fps

Poniedziałek 25.05

Klasa IV 

W dniu dzisiejszym ćwiczymy czas teraźniejszy

Najpierw lekcja audio

Download Now

Później ćwiczenia

https://www.ang.pl/cwiczenia/874/present-simple-budowa

https://www.ang.pl/cwiczenia/875/present-simple-budowa

https://www.ang.pl/cwiczenia/878/present-simple-budowa

Klasa V
Lekcja audio
Download Now

Czasowniki nieregularne

teraz – przeszłość

come – came
drink – drank
eat – ate
feel – felt
go – went
have – had
make – made
meet – met
take – took

Klasa VI

Lekcja audio

Download Now

Klasa I

Lekcja audio

Download Now


Piątek 22.05

Klasa VIII lekcja na FB.

Czwartek 21.05

Klasa VI

Download Now

Klasa V

Download Now

Klasa IV

Download Now

Środa 20.05

Klasa VIII

https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Wtorek 19.05

Klasa II

Download Now

Poniedziałek 18.05

Klasa V

Na dzień dobry, proszę sprawdzić swoje odpowiedzi z zadań.

http://www.sieroslawice.pl/wp-content/uploads/2020/05/Odp-Past.jpg

Następnie w dniu dzisiejszym proszę was o przeczytanie tekstu ze strony 84. Zapiszcie sobie temat jako Pizaa Delivery Dog. Tradycyjnie proszę wypisać słownictwo, które nie znacie i sprawdźcie czy znajduje się w słowniczku. Zróbcie także zadanie nr 2 gdzie trzeba wybrać wyrazy pasujące do tekstu. Na następnej lekcji otrzymacie ode mnie tłumaczenie w wersji audio.

Klasa VIII

https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Klasa IV

W dniu dzisiejszym proszę was o przeczytanie tekstu ze strony 84. Zapiszcie sobie temat jako Dug’s busy week. Tradycyjnie proszę wypisać słownictwo, które nie znacie i sprawdźcie czy znajduje się w słowniczku. Zróbcie także zadanie nr 4 gdzie należy poprawić zdania tak aby były zgodne z tekstem ponieważ są w nich nieprawdziwe informacje tak jak w przykładzie. Na następnej lekcji otrzymacie ode mnie tłumaczenie w wersji audio oraz przejdziemy do ćwiczeń z czasu Present Simple.

Klasa VI

https://www.facebook.com/groups/671123466418915/

Klasa I

Kochani bardzo proszę przesłuchajcie raz jeszcze naszą piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

Oraz moje tłumaczenie

Download Now

Następnie proszę was o wykonanie poniższych ćwiczeń:

Tiger_1_TRF_Unit_5_Catch-up_1
Tiger_1_TRF_Unit_5_Catch-up_2

Czwartek 14.05

Klasa VI

Dzisiaj powtórzenie wiadomości ze strony 76. Wszelkie info w formie audio.
Download Now

Klasa V

Zapraszam do lekcji audio. Proszę przygotować podręczniki na stronie 83.

Download Now

Klasa IV

Na początek proszę sprawdzić i zweryfikować odpowiedzi z ostatniej lekcji. Dostępne są one w wersji graficznej na naszej grupie https://www.facebook.com/groups/833566720463998/

Następnie przechodzimy do dzisiejszej lekcji i w niej mamy aż 2 materiały audio do pobrania 🙂
1:
Download Now
2:
Download Now

Środa 13.05

https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Wtorek 12.05

Klasa II

Tiger_2_TRF_Unit_4_Catch-up_1
Tiger_2_TRF_Unit_4_Catch-up_2

Lekcja audio wraz z instrukcjami.

Download Now

Poniedziałek 11.05

Klasa V

Bardzo proszę aby osoby, które nie wykonały testu z WAS/WERE wykonały go do jutra. Raz jeszcze przesyłam LINK. https://www.testportal.pl/test.html?t=VS3nHhquqGd6 Proszę tę wiadomość przekazać wszystkim, których macie w znajomych i należą do naszej grupy na języku angielskim.

Zapraszam do lekcji audio.

Download Now Download Now

Klasa IV

Download Now

Klasa VIII

https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Klasa I

Kochani, na początek lekcja  w wersji audio:

Download Now

Do niej link, który należy otworzyć zgodnie z polecaniami:

https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

Klasa VI

Download Now

Piątek 08.05 

Klasa VIII https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Czwartek 07.05

Klasa VI 

Zaczynamy od testu: https://www.testportal.pl/test.html?t=xg6U5PjipScv

Dodatkowo proszę zapisać sobie temat: Czytanie ze zrozumieniem. Oraz przeczytać tekst ze strony 73. Tradycyjnie wypisać problematyczne słówka, sprawdzić je w słowniku z książki a jeśli ich nie ma zweryfikować np. przez google translator.

Klasa V

Moi drodzy, dzisiaj proszę zacząć od testu z czasownika WAS oraz WERE w formie online. Oto link: https://www.testportal.pl/test.html?t=VS3nHhquqGd6
Postanowiłem o sprawdzenie w tej formie ponieważ nadal nie wszyscy skontaktowali się ze mną osobiście i nie umówili terminu zaliczenia. Ci, którzy jednak odpowiadali proszę aby i tak ten test wykonali! Czas do godziny 16.00

Następnie otwórzcie książki na stronie 80. Zapiszcie temat: Zawody.  Na stronie znajduje się 9 obrazków związanych z zawodami. Bardzo proszę o wypisanie do zeszytu wszystkich nazw zawodów zgodnie z obrazkami i numeracją. Nazwy nieznanych wam prac sprawdźcie w słowniczku na stronie 89. Dodatkowo na następnej lekcji otrzymacie ode mnie nagranie audio z nazwami zawodów do poćwiczenia.

Klasa IV

Download Now

Środa 06.05. 

Klasa VIII
Link do lekcji: https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Materiał audio: Download Now

Wtorek 05.05

Klasa II

Na dzień dobry proszę przypomnieć sobie naszą ostatnią historię.

Download Now

Następnie zapraszam do lekcji audio:

Download Now

Poniedziałek 04.05

Klasa V 

Dzień dobry. Dzisiaj na początek proszę was o sprawdzenie odpowiedzi z powtórzenia wiadomości. Znajdują się one tutaj.
Następnie bardzo proszę o przeglądnięcie ponownie listy słówek ze strony 75 i oznaczenie lub wypisanie tych, które nie znacie. Musicie nauczyć się ich na przyszły tydzień ponieważ będziemy sprawdzać ich znajomość na ocenę. Proszę poświęćcie dzisiaj 30 minut na ich naukę i w kolejnych dniach podobnie 10 – 30 minut aby dobrze się przygotować.  Wykonajcie także taki próbny test, który stanowi rodzaj ćwiczenia utrwalającego. Możecie robić go codziennie! Oto link https://www.testportal.pl/test.html?t=f6e7zrJzxaAw

Klasa VIII

https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Klasa IV

Dzień dobry. Dzisiaj na początek proszę was o sprawdzenie odpowiedzi z powtórzenia wiadomości z poprzedniej lekcji. Znajdują się one tutaj. Następnie proszę was o przesłuchanie materiału audio, który dla was przygotowałem oraz rozpoczęcie nauki słownictwa ze strony 75 (pouczcie się ich dzisiaj do 30 minut). Lekcja audio: Download Now

Klasa VI

Proszę o utrwalenie wiadomości z should oraz have to/has to ponieważ na następnej lekcji będziecie pisać test w formie online. Natomiast dzisiaj proszę o otworzenie książek na stronie nr 72. Nasz temat to Udzielanie rad związanych ze zdrowiem. Lekcja audio do przesłuchania znajduje się tutaj: 
Download Now

Klasa I

Moi drodzy na początek lekcja audio:  Download Now
Następnie proszę o ćwiczenia w formie quizu: https://www.testportal.pl/test.html?t=UcvqxPFNvYGU


Czwartek 30.04

Klasa IV

Nasz dzisiejszy temat to Powtórzenie wiadomości. Proszę was zatem o zrobienie części powtórkowej jak to zwykle robimy na koniec każdego działu ze strony 76 oraz 77. Ćwiczenia, które należy wykonać to: 1, 2, 4, które wykonujemy zgodnie z przykładami. Oraz 10 gdzie należy przeczytać tekst i odpowiedzieć na pytania. Pamiętajcie, że w zeszycie wpisujecie tylko odpowiedzi i przesyłacie mi zdjęcia z tych zadań. Później dostaniecie ode mnie odpowiedzi do sprawdzenia.

Klasa VI

Kochani lekcja audio: 

Download Now

Klasa V

Przypominam o kontakcie ze mną celem umówienia się na odpowiedź z czasownika być w czasie przeszłym proponuję temat zamknąć w poniedziałek.  Część osób już odpowiedziała. Natomiast w dniu dzisiejszym naszym tematem jest Powtórzenie Wiadomości. Proszę was o otworzenie książek na stronie nr 76 i wykonanie ćwiczeń lekcji powtórzeniowej tak jak to zwykle robimy (do zeszytu zapisujemy jedynie odpowiedzi z poszczególnych zadań). Ze strony 76 należy wykonać zadania nr 1, 2, 4 (wpisać odpowiednio was, wasn’t lub were, weren’t) oraz zadanie nr 8. Proszę o przesłanie zdjęć wykonanych ćwiczeń z zeszytu w dowolnej formie na messenger lub mail. Celem zweryfikowania waszych działań otrzymacie ode mnie odpowiedzi (oczywiście odpowiednio później). W razie problemów oczywiście jestem do dyspozycji.

Środa 29.04.

Informacje na grupie
https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Wtorek 28.04

Klasa II

Dzisiaj wyjaśnienie do ostatniego zadania:

Download Now

Oraz historyjka obrazkowa ze strony 40 w podręcznikach.

Download Now

Poniedziałek 27.04

Klasa V

Na poprzedniej lekcji zapoznaliśmy się z wyrażeniami związanymi z pytaniem oraz wskazywaniem drogi. Bardzo proszę was o zapoznanie się z tym materiałem, w którym pojawiają nam się omawiane przez nas wyrażenia. https://www.youtube.com/watch?v=DPYJQSA-x50. Nie przejmujcie się jeśli czegoś nie rozumiecie. Następnie proszę zrobić zadanie 3 ze strony 72 (jest bardzo proste, należy bowiem podpisać symbole odpowiednimi wyrażeniami). Przypominam również o kontakcie ze mną celem umówienia się na sprawdzenie waszej wiedzy z czasownika być w czasie przeszłym. Dzisiaj pierwsze osoby już będą się ze mną kontaktować.

Klasa VIII

Link do lekcji: https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Klasa IV

Zaczynamy od testu https://www.testportal.pl/test.html?t=AsThedD5qyAY 
Mam nadzieję, że dzisiaj będzie bez problemów :).

Następnie proszę o zapoznanie się  z lekcją audio a nasz temat to „Proponowanie”:

Download Now

Klasa VI

W dniu dzisiejszym utrwalamy konstrukcję have to/has to w tym celu bardzo proszę o przetłumaczenie zdań oraz utworzenie pytań oraz przeczeń tak jak to zwykle robimy czyli zdanie tłumaczycie na język angielski a następnie tworzycie pytanie oraz przeczenie do niego. Oto zdania:

1. On musi jeść warzywa.
2. Ty musisz chodzić do szkoły.
3. Mój brat musi pić dużo wody.
4. Piotr i Paweł muszą pracować w nocy.
5. Musisz to zobaczyć.

Czyli powinienem otrzymać od was 15 zdań łącznie. Powodzenia.

Klasa I

Na dzień dobry bardzo proszę raz jeszcze quiz celem utrwalenia słówek:

https://www.youtube.com/watch?v=BJEh0F6ij_c 

I dzisiaj jako zadanie proszę abyście narysowali 5 ulubionych produktów spożywczych, które znacie i umiecie powiedzieć po angielsku. Następnie jak to zrobicie proszę usiąść z mamą, tatą,  babcią czy też dziadkiem i powiedzcie im jak te słówka się wypowiada w języku angielskim. Do mnie proszę przesłać te wasze prace z informacją od rodziców czy potrafiliście je wszystkie wymienić.

 Piątek 24.04.

Klasa 8 informacje na grupie.

Czwartek 23.04

Klasa IV

Dzisiaj test z czasownika CAN. Celem rozwiązania testu bardzo proszę o skorzystanie z tego linku i podążanie za instrukcjami. Test należy rozwiązać do godziny 19.00  Uwaga zmiana! Ze względu na to, iż tego typu test robimy 1 raz ten traktujemy jako ćwiczenie i zebranie informacji na temat testu. Na ocenę napiszemy w przyszłym tygodniu. 

https://www.testportal.pl/test.html?t=qKFn3TezcQQq

W razie jakichkolwiek problemów bardzo proszę o kontakt.

Po zakończonym teście bardzo proszę o pobranie pliku i przesłuchanie tłumaczenia z wyjaśnieniami do tekstu I can fix it, strona 68.

Download Now

Klasa VI

Dzisiaj zgodnie z zapowiedziami na dzień dobry zaczynamy od mojej wersji tłumaczenia tekstu z ostatniej lekcji.

Download Now

A z nowych rzeczy dzisiaj mamy przeczenia i pytania z zastosowaniem have to/ has to.

Download Now

Klasa V: 

Moi drodzy dzisiaj sama wersja audio a w niej wszelkie informacje, w razie potrzeby proszę pisać.

Download Now

Środa 22.04

Klasa VIII

Lekcja na grupie https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Wtorek 21.04

Klasa II

Moi drodzy do tej pory potwierdziliście nie raz, że bardzo dobrze opanowaliście te elementy, które razem w szkole do tej pory były przez nas ćwiczone i analizowane i bardzo mnie to cieszy. Wracamy jednak do spraw bieżących i musimy odświeżyć sobie słówka związane z formami spędzania wolnego czasu. Dzisiejsze zadanie jest następujące. Posłuchajcie mojego nagrania dowolną ilość razy i proszę napiszcie o jakich grach i zabawach mówię. Zapiszcie odpowiedzi w języku polskim jedna po drugiej i niechaj rodzice prześlą mi zdjęcia. Powodzenia. PS. jeżeli czegoś nie pamiętacie, to się tym nie przejmujcie! Będziemy ćwiczyć. Oto plik audio do wysłuchania:

    Download Now
        

Poniedziałek 20.04

Klasa V

Drodzy uczniowie klasy V, bardzo przepraszam ale przez moje niedopatrzenie nie dostarczyłem dla was w dniu dzisiejszym materiałów o czasie tzn. wrzuciłem je na stronę a nie zapisałem. Bardzo proszę o spokojnie zrealizowanie treści we wtorek i środę. Jednocześnie informuję, iż postanowiłem założyć grupę na Facebook’u, która mam nadzieję usprawni nam pracę. Liczyłem, że wrócimy do szkoły wcześniej ale raczej się na to nie zanosi… Podaję link do grupy dla wszystkich, którzy mają Facebooka, oczywiście materiały umieszczał będę również tutaj. Oto adres https://www.facebook.com/groups/226981041849366/ proszę poprosić o dołączenie.

A w dniu dzisiejszym przesyłam to co obiecałem czyli siebie w wersji audio :). Przepraszam, ale to pierwsze nagranie tego typu i proszę o wyrozumiałość. Materiał:

Download Now

pobierz

Klasa VIII – informacje na grupie

Klasa I

Dzisiaj moi drodzy zajmiemy się utrwalaniem słownictwa związanego z jedzeniem w przyjemnej formie. Skorzystamy z YouTube i pierwsze ćwiczenie polega na słuchaniu i powtarzaniu słówek zaś drugie to quiz, w którym należy zgadnąć o jakie słowo wypowiada lektor.

Ćwiczenie 1: https://www.youtube.com/watch?v=iMKdSGbU2Rw  – proszę zróbcie je 2 razy

Ćwiczenie 2: https://www.youtube.com/watch?v=BJEh0F6ij_c – również zróbcie je 2 razy

Klasa IV 

Na następnej lekcji otrzymacie ode mnie test z czasownika can w wersji online do rozwiązania i z  niego będą oceny. Wszystko wytłumaczę co i jak, także bez obaw. Dzisiaj natomiast proszę zapisać sobie temat: I can fix it! –  Potrafię to naprawić.  Należy ten tekst przeczytać a następnie wypisać problematyczne słownictwo do zeszytu i sprawdzić jego znaczenie w słowniczku tak jak to zwykle robimy. Jeżeli będą jakieś elementy problematyczne bardzo proszę o kontakt abym mógł wyjaśnić. Dodatkowo otrzymacie ode mnie nagranie z tłumaczeniem tego tekstu. Proszę notatkę przesłać do mnie jako zdjęcie na maila lub messenger https://www.facebook.com/profile.php?id=100013365821480

Sugerowałbym też założenie grupy na Facebooku celem usprawnienia pracy. Liczyłem, że wrócimy do szkoły szybciej tymczasem nie zanosi się niestety na to. Dlatego dzisiaj utworzyłem grupę i bardzo proszę osoby, które mają możliwość o dołączenie do  niej. Prześlę zaproszenia. Link do grupy: https://www.facebook.com/groups/833566720463998/ Oczywiście nadal informacje będę zamieszczał tutaj także.

Klasa VI

W dniu dzisiejszym wszyscy którzy jeszcze nie otrzymali ode mnie nagrań odnośnie ostatniego zadania dostaną je na messenger. Tymczasem dzisiejszy temat to: She has to stay in bed.  Strona 68 w podręczniku. Jak zawsze czytamy tekst, zapisujemy słownictwo problematyczne, sprawdzamy w słowniku i tłumaczymy. Dodatkowo proszę zrobić zdanie nr 2. Wszystko proszę udokumentować i przesłać przez Messenger najlepiej lub mailowo. Otrzymacie ode mnie dodatkowo nagrania do tego tekstu z
moim tłumaczeniem :).

Piątek 17.04

Klasa VIII – informacje na grupie

Czwartek 16.04

Klasa IV

Temat: Utrwalenie czasownika CAN.

W dniu dzisiejszym musimy utrwalić czasownik CAN, czyli móc, umieć, potrafić. Bardzo proszę o zrobienie tych ćwiczeń i sprawdzenie się. W przypadku problemów ze zrozumieniem któregokolwiek z przykładów bardzo proszę standardowo o kontakt celem wyjaśnienia wątpliwości. 

Ćwiczenie 1: http://e-angielski.net/can13/
Ćwiczenie 2: http://e-angielski.net/can1/

Dodatkowo ze strony 67 proszę zrobić zadanie nr 2 gdzie należy przetłumaczyć wyrazy z ramki. W przypadku problemów proszę skorzystać ze słowniczka w książce z tego działu lub ze słownika w wersji tradycyjnej lub internetowej. Notatkę proszę przesłać mailowo lub poprzez messenger.

Klasa VI

Dzisiejszy temat: Potrafię stosować czasownik have to.

W forma have to lub has to oznacza MUSIEĆ. Poniżej odmiana:

I have to – Ja muszę
You have to – Ty musisz
They have to – Oni/One Muszą
You have to – Wy musicie

He has to – On musi
She has to – Ona musi
It has to – To/Ono musi

Jak widzicie jak zwykle problem pojawia się z osobami he, she oraz it! 

Teraz jak stosujemy…:) Banalne!  I have to go. – Ja muszę iść.  albo She has to eat. – Ona musi jeść.

Abym zobaczył, że rozumiecie proszę o przetłumaczenie takich zdań:

1. On musi spać.
2. Ty musisz czytać książki.
3. Wy musicie zobaczyć mój nowy telefon.
4. Ona musi pracować w domu.
5. My musimy uczyć się w domu.

Bardzo proszę przesłać tłumaczenie tych zdań w dowolnej formie. Oczywiście jestem do dyspozycji jeżeli są problemy lub pytania.

Klasa V

Dzisiejszy temat: Utrwalenie czasownika być w czasie przeszłym.

Moi drodzy, dzisiaj musimy poćwiczyć czasownik być w przeszłości jako podsumowanie wiadomości z tego zakresu.

Proszę zatem o wykonanie ćwiczeń online:

http://angielek.pl/were-czyli-forma-przeszla-czasownika-be/

Musicie w  nim wybrać odpowiednią odpowiedź i zatwierdzić. Program zaznaczy na czerwono odpowiedź błędną.

Tak wygląda okienko ćwiczeń:

instruk

Proszę także przeczytać tekst ze strony 70 i zadecydować czy zdania są prawdziwe czy fałszywe i przesłać mi odpowiedzi w dowolnej formie. Otrzymacie również ode mnie nagranie z tłumaczeniem tego tekstu do pobrania i przesłuchania w wersji mp3.

Wtorek 07.04.

Klasa II

Proszę wydrukować i zrobić ćwiczenia. Jeżeli istnieje możliwość, proszę o przesłanie skanów lub zdjęć wypełnionych zadań na adres mailowy grzegorzenglish@gmail.com lub poprzez Facebook’a (Grzegorz English). W przypadku pytań lub gdy coś nie jest wystarczająco zrozumiałe bardzo proszę o kontakt! Jeżeli są osoby nie mające możliwości wydrukowania materiałów bardzo proszę o kontakt i podanie danych do wysyłki w wersji papierowej.

Tiger_2_TRF_Unit_3_Early_Finish_Plus_1

Tiger_2_TRF_Unit_3_Catch-up_1

Poniedziałek 06.04

Klasa I

Tiger_1_TRF_Unit_4_Catch-up_2
Tiger_1_TRF_Unit_4_Catch-up_1

Proszę wydrukować i zrobić ćwiczenia. Jeżeli istnieje możliwość, proszę o przesłanie skanów lub zdjęć wypełnionych zadań na adres mailowy grzegorzenglish@gmail.com lub poprzez Facebook’a (Grzegorz English).

Klasa IV

Na ostatniej lekcji poznaliśmy czasownik CAN. Wiemy jak buduje się zdania twierdzące, przynajmniej wiem to po osobach, które przesłały mi ostatnie zadanie. Jeśli ktoś tego nie zrobił proszę to uczynić po dzisiejszej lekcji. Tymczasem dzisiaj zajmiemy się pytaniami oraz przeczeniami z czasownikiem CAN.

Nasz temat: Can – pytania i przeczenia.

Zasada jest generalnie prosta, jeśli zdanie twierdzące to OSOBA + CAN + CZASOWNIK np. I can dance. (Ja potrafię tańczyć).  To przeczenia tworzymy poprzez znane nam słówko not np. I cannot dance (Ja nie potrafię tańczyć). Natomiast pytanie powstaje poprzez przestawienie CAN przed osobę i mamy Can I dance?  (Czy ja potrafię tańczyć?)

Dla uzupełnienia proszę o zapoznanie się z materiałem filmowym.  https://www.youtube.com/watch?v=jANerjPKC9E

A następnie przetłumaczyć proszę takie oto zdania.

1. Czy ty umiesz śpiewać?
2. On nie umie tańczyć.
3. My potrafimy skakać.

W razie potrzeby indywidualnych konsultacji bardzo proszę o kontakt mailowy lub poprzez facebook’a celem ustalenia szczegółów formy i terminu spotkania.

Klasa VI 

Pierwsza wiadomość, kto jest gotowy aby odpowiadać ze słownictwa z poprzedniego rozdziału proszę o informację a umówimy się na kontakt indywidualny w wygodnej formie celem sprawdzenia wiedzy i wystawienia ocen :).

W dalszej części naszej dzisiejszej lekcji kontynuujemy temat związany z chorobami, w tym celu proszę o przetłumaczenie podanego słownictwa strona 67 zadanie 3 oraz zrobienie zadania nr 5. I jako ostatnią rzecz proszę poćwiczyć słownictwo z tej i poprzedniej lekcji aby je jak najlepiej zapamiętać. Oczywiście proszę przesłać zrobione ćwiczenia.

Klasa V

Nasz dzisiejszy temat to: Tworzenie pytań z czasownikiem być w czasie przeszłym.

Większość z was przesłała mi bdb zrobione ćwiczenia ze zdań twierdzących oraz przeczeń. Czas na pytania. Przypomnijmy:

He was sick. – Był chory.   He was not sick. – Nie był chory.   Pytanie utworzymy przestawiając WAS przed osobę.

WAS HE SICK? – Czy on był chory?

Podobnie będzie w przypadku WERE.

They were sick. – Byli chorzy.   They were not sick. – Nie byli chorzy.   Pytanie utworzymy przestawiając WERE przed osobę. 

WERE THEY SICK? – Czy oni byli chorzy?

Proszę zatem spróbować z podanych niżej zdań zrobić pytania i przetłumaczyć tylko pytania.

1. He was strong.
2. We were fast.
3. My dad was tall.
4. It was cool.

W razie potrzeby indywidualnych konsultacji bardzo proszę o kontakt mailowy lub poprzez facebook’a celem ustalenia szczegółów formy i terminu spotkania.

Klasa VIII

Dzisiejszy temat: Ones, other, another.

Krótkie przypomnienie znajdziecie w waszej książce na stronie 104.

Dodatkowo przesyłam link do tego materiału: https://www.ang.pl/roznica-other-another-others
Proszę również wykonać ćwiczenia 8,9,10 strona 104 i przesłać wykonane ćwiczenia.

W razie potrzeby indywidualnych konsultacji bardzo proszę o kontakt mailowy lub poprzez facebook’a celem ustalenia szczegółów formy i terminu spotkania. Jestem też dostępny na grupie.

Piątek 03.04

Klasa VIII 

Dzisiaj jakże życiowe zadanie… Proszę was o napisanie co robicie obecnie przebywając na kwarantannie…jak wygląda wasz dzień, tydzień… Przesyłamy w formie elektronicznej na maila BARDZO PROSZĘ! Limit słów 50 – 120

Czwartek 02.04

Klasa IV – przez pomyłkę wpisałem klasę IV w piątek powyżej, przepraszam. My lekcji w piątek nie mamy. Zadanie dotyczy klasy VIII.

Klasa IV 

Cały czas ćwiczymy instalinga. Dodatkowo zaczynamy kolejny temat.

Temat: Czasownik CAN.

Proszę oglądnąć sobie ten materiał: https://www.youtube.com/watch?v=WhURh2W5nFI   (link został poprawiony)

Następnie proszę utworzyć takie zdania w języku angielskim:

1. Ja umiem śpiewać.
2. Ty umiesz biegać.
3. My potrafimy grać.
4. On potrafi skakać.
5. Moja siostra umie tańczyć.

Proszę zdania przesłać na mój adres mailowy lub przez messenger, jak wygodniej. W razie pytań, problemów, wątpliwości proszę o kontakt.

Klasa VI

Tak się akurat składa, że zgodnie z programem mamy mówić o słownictwie związanym ze zdrowiem.
Zatem nasz temat to: Potrafię rozmawiać o problemach zdrowotnych.  
W tym celu proszę o otworzenie książek na stronie 66 (u mnie to 66 – 1 lekcja rozdziału 5). Proszę z komiksu ćwiczenia dopasować nazwy problemów zdrowotnych jakie mają bohaterowie do słówek, które znajdziecie w słowniczku obejmującym ten rozdział (tak jak to nie raz robimy). Zadanie to należy zapisać do zeszytu i przesłać mi dopasowane choroby. Odpowiednio, A- nazwa angielska, B- nazwa angielska, C- nazwa angielska itd.  Następnie proszę spróbować wykonać zadanie nr 1. na tej samej stronie wpisując brakujące wyrazy w wyrażeniach (tutaj musicie wykazać się sprytem i wiedzą ogólną, nie ma tego w słowniczku :)). Również proszę zapisać w zeszycie.
Oczywiście cały czas ćwiczymy instalinga.

Klasa V

Nasz temat: Przeczenia z czasownikiem być w czasie przeszłym.

Moi drodzy, ostatnio zdecydowana większość z was przesłała mi zdania w czasie przeszłym, niemalże bezbłędnie! Przypomnę odmianę czasownika być w czasie przeszłym tutaj a wy proszę zapiszcie i przetłumaczcie na język polski.

I was –
You were-
He was –
She was –
It was-
We were-
You were-
They were-

Następnie proszę was o oglądnięcie tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=IxSO1LQpJHg 

Po jego oglądnięciu proszę spróbować napisać przeczenia:

  1. Ja nie byłem/am.
  2. Ty nie byłeś.
  3. On nie był.
  4. Oni nie byli.

Zadania proszę tradycyjnie przesłać mailowo na mój adres grzegorzenglish@gmail.com lub poprzez messenger w formie zdjęć lub każdej innej dogodnej dla was. W razie pytań lub problemów nie wahajcie się odezwać.

Środa 01.04

Klasa VIII

Próbny egzamin z języka angielskiego.

Wtorek 31.03

Klasa II

Proszę wydrukować i zrobić ćwiczenia. Jeżeli istnieje możliwość, proszę o przesłanie skanów lub zdjęć wypełnionych zadań na adres mailowy grzegorzenglish@gmail.com lub poprzez Facebook’a (Grzegorz English). Jeżeli są jakiekolwiek pytania, lub coś nie jest wystarczająco zrozumiałe bardzo proszę o kontakt!

Tiger_2_TRF_Unit_2_Early_Finish_Plus_2
Tiger_2_TRF_Unit_2_Early_Finish_Plus_1

Poniedziałek 30.03

Klasa I

Proszę wydrukować i zrobić ćwiczenia. Jeżeli istnieje możliwość, proszę o przesłanie skanów lub zdjęć wypełnionych zadań na adres mailowy grzegorzenglish@gmail.com lub poprzez Facebook’a (Grzegorz English)

Tiger_1_TRF_Unit_3_Early_Finish_Plus_2
Tiger_1_TRF_Unit_3_Early_Finish_Plus_1

Klasa IV

Od dzisiaj ćwiczymy słownictwo z rozdziału 4 i przygotowujemy się do sprawdzaniu ze słówek. U mnie jest to strona 61, sprawdźcie w swoich podręcznikach. Aby wam pomóc, wyrazy wrzuciłem do Instalinga. Jeśli ktoś zapomniał lub zgubił hasło proszę o kontakt a prześlę je abyście mogli ćwiczyć. To bardzo ważne ponieważ będę chciał z każdym umówić się na sprawdzenie waszej wiedzy. W tym celu najpewniej będę kontaktował się telefonicznie. Szczegóły podam :). Powodzenia i oczywiście pozostaję do dyspozycji.  https://instaling.pl/ 

Klasa V

Temat: Czasownik być w czasie przeszłym.

Moi drodzy, musi sobie jakoś poradzić z czasownikiem być w czasie przeszłym :). Nie jest to takie trudne. Na początek proszę was abyście przeglądnęli sobie te poniższe materiały wideo.

https://www.youtube.com/watch?v=rkAvuy7S6u0

Następnie napiszcie proszę takie zdania i prześlijcie do mnie ich tłumaczenia:

1. Ja byłem szczęśliwy/a.
2. Ona była w szkole wczoraj.
3. Ty byłeś szybki.
4. Oni byli najlepsi.
5. My byliśmy silniejsi.

Powodzenia! W razie pytań i jakichkolwiek wątpliwości proszę pisać na maila lub facebook’u (Grzegorz English).

Klasa VI

Od dzisiaj ćwiczymy słownictwo z rozdziału 4 i przygotowujemy się do sprawdzaniu ze słówek. U mnie jest to strona 61, sprawdźcie w swoich podręcznikach. Aby wam pomóc, wyrazy wrzuciłem do Instalinga. Jeśli ktoś zapomniał lub zgubił hasło proszę o kontakt a prześlę je abyście mogli ćwiczyć. To bardzo ważne ponieważ będę chciał z każdym umówić się na sprawdzenie waszej wiedzy tak jak zapowiadałem. W tym celu najpewniej będę kontaktował się telefonicznie. Szczegóły podam :). Powodzenia i oczywiście pozostaję do dyspozycji.  https://instaling.pl/
Piątek 27.03

Klasa VIII

Szanowni uczniowie, przesyłam klucz odpowiedzi do naszych zadań egzaminacyjnych ze stron 6 – 12. Bardzo proszę o sprawdzenie odpowiedzi i przesłanie do mnie liczby zdobytych punktów.  Założyłem też grupę na FB celem usprawnienia pracy i lepszego kontaktu z wami. W przypadku wątpliwości co do zadań, które macie zweryfikować proszę pisać na FB lub mailowo!  Adres gurpy: https://www.facebook.com/groups/653849682060034/

Czwartek 26.03

Klasa IV

Powtórzenie wiadomości – części ciała, czasownik mieć

Bardzo proszę zrobić ćwiczenia powtórzeniowe ze strony 62 w PODRĘCZNIKU. Zadania nr 1.
Zadanie nr 2. (należy zaznaczyć które zdania są fałszywe), Zadanie nr 3. (połączyć części słówek aby powstały poprawne wyrazy), Zadanie nr 4. (należy z rozsypanek ułożyć pytania), Zadanie nr 6. (wpisujemy odpowiedni zaimek its, our, your, their).

Zadania jak zawsze przepisujemy do zeszytu.  Zapisujemy temat: Powtórzenie wiadomości – części ciała, czasownik mieć.
Po zrobieniu zadań proszę o przesłanie zdjęcia telefonem na adres grzegorzenglish@gmail.com lub przez Facebooka (https://www.facebook.com/profile.php?id=100013365821480) Grzegorz English. Jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania proszę kontaktować się również tą drogą! Jestem do dyspozycji.

Klasa VI

Powtórzenie wiadomości – czas przeszły ciągły, technologia.

Bardzo proszę zrobić ćwiczenia powtórzeniowe ze strony 64 w PODRĘCZNIKU. Zadanie nr 1 (dopasować pary wyrazów), Zadanie nr 2. (wpisać odpowiednie słówko aby pasowało do zdania), Zadanie nr 3. (podobnie jak poprzednie), Zadanie nr 4. (tworzymy zdania w czasie przeszłym lub przeszłym ciągłym) Zadanie nr 5. (dobieramy do zdania odpowiedni przysłówek)

Zadania jak zawsze przepisujemy do zeszytu.  Zapisujemy temat: Powtórzenie wiadomości – części ciała, czasownik mieć.
Po zrobieniu zadań proszę o przesłanie zdjęcia telefonem na adres grzegorzenglish@gmail.com lub przez Facebooka (https://www.facebook.com/profile.php?id=100013365821480) Grzegorz English. Jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania proszę kontaktować się również tą drogą! Jestem do dyspozycji.

Klasa V

Temat: Potrafię rozmawiać o miejscach w mieście.   (proszę zapisać do zeszytu)

Następnie zapisujemy zdania do przetłumaczenia i wykonujemy tłumaczenie poniższych zdań. Pracujemy w oparciu o słownictwo i zakres tematu ze stron 66 i 67 w naszej książce.

1. Sklep jest pomiędzy hotelem i parkiem.
2. Restauracja jest za kawiarnią.
3. Bank jest obok teatru.
4. Biblioteka jest za muzeum.
5. Kino jest naprzeciwko szpitala.
6. Muzeum jest przed stadionem.
7. Mój dom jest za sklepem.
8. Jej dom jest pomiędzy hotelem i teatrem.
9. Jego samochód jest przed twoim domem.
10. Nasz sklep jest obok jej restauracji.

Po zrobieniu zadań proszę o przesłanie zdjęcia telefonem na adres grzegorzenglish@gmail.com lub przez Facebooka (https://www.facebook.com/profile.php?id=100013365821480) Grzegorz English. Jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania proszę kontaktować się również tą drogą! Jestem do dyspozycji.

Środa 25.03

Klasa VIII

Bardzo proszę o zrobienie kolejnych zadań z arkusza, tym razem strona 10, 11, 12. W piątek prześlę klucz odpowiedzi aby sprawdzić jak daliście sobie radę. Również w piątek rano napiszę, czego będę od was oczekiwał w związku z tymi zadaniami. Oczywiście w razie jakichkolwiek wątpliwość cały czas służę pomocą. Piszcie mailowo lub poprzez facebook’a (https://www.facebook.com/profile.php?id=100013365821480) Grzegorz English. Jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania proszę kontaktować się również tą drogą! Jestem do dyspozycji.

Poniedziałek 23.03 (bardzo przepraszam za opóźnienie w publikacji ale miałem problem z internetem od soboty)

Klasa VIII

Pracujemy nadal nad zadaniami egzaminacyjnymi z przesłanego arkusza. Do środy proszę o zrobienie zdań ze strony 8 oraz 9. Proszę wydrukować jeśli jest możliwość a następnie po zrobieniu przesłać mi w wersji graficznej (zdjęcie telefonem) na maila wypełnione zadania na adres kontaktowy lub poprzez Facebooka Grzegorz English. Klucz odpowiedzi podam po otrzymaniu wszystkich prac. Jeśli ktoś nie ma drukarki, tuszu czy czegokolwiek 🙂 to bardzo proszę przesłać mi odpowiedzi na kartce – same odpowiedzi!
Powodzenia!

Klasa VI

Proszę wybrać 6 najtrudniejszych czasowników nieregularnych i utworzyć z nimi zdania podając tłumaczenie tych zdań na język polski. Zdania układamy w czasie PRZESZŁYM! Oczywiście prace należy przesłać na mój adres mailowy.

Klasa V

Bardzo proszę zapoznać się z przyimkami miejsca na podstawie filmu https://www.youtube.com/watch?v=w7ygOVh6T-Y

Następnie przetłumaczyć na angielski i przesłać mi odpowiedzi dla słówek:  za, obok, w, na, przed, pod, pomiędzy

Klasa IV

Proszę uczyć się słownictwa ze strony 61. Codziennie po 30 minut (będziemy z tego się sprawdzać).  Dodatkowo proszę robić instalinga, jest tam parę słówek z tego zakresu tematycznego.

Klasa I

Proszę wydrukować i zrobić ćwiczenia. Jeżeli istnieje możliwość, proszę o przesłanie skanów lub zdjęć wypełnionych zadań na adres mailowy grzegorzenglish@gmail.com lub poprzez Facebook’a

Tiger_1_TRF_Unit_2_Early_Finish_Plus_2
Tiger_1_TRF_Unit_2_Early_Finish_Plus_1

Piątek  20.03

Klasa VI

Proszę powtórzyć czasowniki nieregularne.

Klasa IV

Proszę powtórzyć słownictwo poznane na poprzednim filmie i postarać się jak najwięcej zapamiętać.

Klasa II

Tiger_2_TRF_Unit_1_Early_Finish_Plus_2
Tiger_2_TRF_Unit_1_Early_Finish_Plus_1

Czwartek 19.03

Klasa V

Temat: Places in a town – miejsca w mieście.

Do oglądnięcia https://www.youtube.com/watch?v=SxcFXDeH4uU i wypisanie słownictwa, które się pojawia wraz z tłumaczeniem do zeszytu.

Następnie przygotowanie planu miasta w wersji na komputerze lub na kartonie (przykład https://brainly.pl/zadanie/4173400)

Proszę o przesłanie zdjęć lub plików na maila grzegorzenglish@gmail.com

Klasa I

Proszę wydrukować i zrobić ćwiczenia. Jeżeli istnieje możliwość, proszę o przesłanie skanów lub zdjęć wypełnionych zadań na adres mailowy grzegorzenglish@gmail.com lub poprzez Facebook’a

Tiger_1_TRF_Unit_1_Early_Finish_Plus_2
Tiger_1_TRF_Unit_1_Early_Finish_Plus_1

Klasa VIII

Przypominam, iż czekam na wypracowania z ostatniej lekcji.

Tymczasem dzisiaj proszę pobrać ten oto plik i w najbliższym czasie będziemy pracować nad zadaniami egzaminacyjnymi z tego dokumentu. Do poniedziałku proszę o zrobienie zdań ze strony 6 oraz 7. Proszę wydrukować jeśli jest możliwość a następnie po zrobieniu przesłać mi w wersji graficznej (zdjęcie telefonem) na maila wypełnione zadania na adres kontaktowy lub poprzez Facebooka Grzegorz English. W poniedziałek podam także klucz odpowiedzi po otrzymaniu wszystkich prac. Jeśli ktoś nie ma drukarki, tuszu czy czegokolwiek 🙂 to bardzo proszę przesłać mi odpowiedzi na kartce – same odpowiedzi!
Powodzenia!

Środa 18.03

Klasa VIII

Dzisiaj zadanie specjalne

wypracowanie
Na wasze wypracowania pisane SAMODZIELNIE bez wsparcia wujka Google 🙂 czekam do piątku włącznie! Adres grzegorzenglish@gmail.com

Klasa IV

Bardzo proszę zaznajomić się ze słownictwem. Oglądamy filmik dzisiaj, jutro i w piątek i zapisujemy słówka do zeszytu wraz z tłumaczeniem na język polski.

https://www.youtube.com/watch?v=U1w9yJL1v_k

Klasa VI

Dzisiaj filmik z porównania czasów przeszłych

https://www.youtube.com/watch?v=bWg2M5qPado

Oraz dodatkowo zadanie do przesłania do mnie mailowo gdzie należy utworzyć 5 par zdań porównawczych z podanymi przeze mnie czasownikami. Podaję przykład:

Czasownik: sleep

1. I slept yesterday. – Spałem wczoraj.
1a. I was sleeping at 7 in the morning. – Spałem o 7 rano.

Czasowniki, które musicie porównać to: watch, eat, play, drive, fly

Zadanie należy przesłać do czwartku włącznie.

Wtorek 17.03.

W dniu dzisiejszym uczymy się z klasą II oraz V.

Klasa II

Bardzo proszę wydrukować i wykonać ćwiczenia. W razie wątpliwości jestem dostępny mailowo. Można też wypełnić ćwiczenia, zrobić zdjęcie telefonem i przesłać mi je do sprawdzenia. Powodzenia!

Tiger_2_TRF_Starter_Unit_Early_Finish_Plus_2
Tiger_2_TRF_Starter_Unit_Early_Finish_Plus_1


Klasa V

W dniu dzisiejszym bardzo proszę o ułożenie 10 zdań z wybranymi przez siebie przymiotnikami (1 i wielosylabowe) w stopniu wyższym i najwyższym i przesłanie zdań do sprawdzenia mailowo. Takie ćwiczenia wykonywaliśmy w szkole więc  nie powinno być problemów, jednak w razie wątpliwości pozostaję w kontakcie mailowym grzegorzenglish@gmail.com

Przykład jak należy to wykonać:

1. Anna jest najsilniejsza w klasie.
1a. Anna is the strongest in her class.
2. Twoje zdanie.
2a. Tłumaczenie twojego zdania.

———————————————

Poniedziałek 16.03.

Dzisiejsze Zajęcia z Panem Grzegorzem

Klasa VIII

Do zrealizowania poniższe materiały (najpierw przypomnienie teorii a następnie ćwiczymy aż do uzyskania 100% z ćwiczeń):

https://www.ang.pl/gramatyka/strona-bierna/czasy-simple

https://www.ang.pl/cwiczenia/927/strona-bierna-czasy-simple

https://www.ang.pl/cwiczenia/928/strona-bierna-czasy-simple

https://www.ang.pl/cwiczenia/929/strona-bierna-czasy-simple

Klasa VI

Do zrealizowania poniższe materiały (najpierw przypomnienie teorii a następnie ćwiczymy aż do uzyskania 100% z ćwiczeń):

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-continuous

https://www.ang.pl/cwiczenia/838/past-continuous-budowa

https://www.ang.pl/cwiczenia/843/past-continuous-budowa

Klasa IV

Do zrealizowania poniższe materiały (najpierw przypomnienie teorii a następnie ćwiczymy aż do uzyskania 100% z ćwiczeń):

http://e-angielski.net/have-got2/

Oraz filmik do oglądnięcia ze zrozumieniem!

Klasa V

Do zrealizowania poniższe materiały (najpierw przypomnienie teorii a następnie ćwiczymy aż do uzyskania 100% z ćwiczeń):

https://www.ang.pl/cwiczenia/824/stopniowanie-przymiotnikow

https://www.ang.pl/cwiczenia/825/stopniowanie-przymiotnikow

https://www.ang.pl/cwiczenia/1780/stopniowanie-przymiotnikow

Klasa I

Proszę poćwiczyć razem z dziećmi

Oraz piosenkę